sur ce blog:VILLE LENS ,LES MINES62/59:RCL se trouve les anciennes photo de lens etant enfant de lens et les photo des fosses et travail de mon pere qui etai mineur:FIER DE CETTE VILLE ET METIER DE MON PERE,toute les photo ont étaient pris sur image et DARK-NET image: j ai mis le logo RED TIGERS au quel je suis menbre pour proteger mes photos,

Share this

social

lundi 4 mars 2024

Brul ‘ Mason

  

Mon pèr' racontez- nous l’ histoire

Qu'vous nous a­vez dit  l'autérfos !  

Ah ! d'vous l'dire infants, je m'fais gloire,

Car cha m'rind tout fier d'et' Lillos.

Pou' m'consoler, quand j'ai de l'peine,

 Je m'rappelle ch'fai jeu d'condhons.

In raing d'ongnons,

Plachez-vous donc,

Là, près du fu, l’un cont’ l’aut nous s’ten’ rons.

On peut r'sin­tir     un p'tit peu   d' gène,

Pour intind' parler d’ Brul’ Mason

 

Ch'l homm' fameu', arrivan' au monde.

N'a rien fait, rien dit d'étonnant.

 Li qui d'vot fair' rire à la ronde,

II a bré comme un aute infant.

Ses parints, brav's gins, mais point riches,

L'ont r'chu comme l' fieu d'un baron ;

D'un cotillon

In gros moll'-ton,

On s'a servi pour li faire un lainn'ron ;

On a topé des viell's quemiches,

Pour immailloter eh' gros poupon. (bis)

 

Quand Brtil'-blason a v'nu in ache,

On li-a fait queusir un métier.

Quoiqu'i' s' sintot bien du corache,

I' n'a point volu êt' filtier.

Il a fait des tours de physique

Avec des muscad's, des gob'lets...

De l' vir brûler,

Pour in r'tirer

Des biaux rubans, d' l'étoupe d' sin gosier,

Pris d' saisiss'mint, pus d'eun' pratique

Dijot tout bas Ch'est un sorcier (bis)

 

 

Pou' l' vir, eun' fos, l' foule étot grande.

Un Tourquennios, d'un air malin,

Li dit « J' te vas faire ein' demande,

Si t'y réponds te t'ras ben fin.

Te souffles t' soup' pour peu qu'ell' brûle,

Et puis, te souffles dins tes dogts

Quand i' sont frods...

Allons Frainços,

Espliq'-nous cha, t'aras d' quo' boire einn' fos... »

Il a resté sourd comme eun' mule

A cheull' question du Tourquennios.   (bis)

Du mém' jour, i' s'a mi' à faire

Des canchons d' su' les Tourquennios.

Mais sans méchanc'té, sans colère.

I' n' pinsot qu'à rire eun' Bonn' fos.

Dins sin vieux jargon, qui nous charme,

A plein' main, il a mis d' l'esprit.

Aimant l'lari,

Il' ont bien ri.

Chés Tourquennios ! Malgré chin qu'on dit,

I' n' leu-z-a point fait braire eun' larme...

Si fait !... des gross's larmes d' plaisi.    (bis)

Pindant trinte an', il a fait rire,

Les p'tits, les grand', et, v'là l' pus fort,

l' n'a point volu qu'on peuch' dire

Qu'i' les avot fait braire à s' mort.

Su' l' point d' faire' sin dernier voyache,

Il invoi' guère un carpintier.

A ch'l ouverier

Il a q'mandé

D' faire s' capott' sans manch's, dins sin guernier.

Quoique à r'gret, ch'l homme a fait s'n ouvrache

Et Brûl'-Mason l' l'a mis d' côté.               (bis)

Et l' jour de s'n intierr'mint, tout l' ville

Etot comme in révolution ;

Homm's, femme', infants, plaingnant ch'bon drille,

Etott'nt accourus d'vant s' mason.

Personne n' s'avot mis dins l' tiête

Que ch' mort-là donn'rot tant d' plaisi...

Chés gins surpris,

Pouss'tent des cris !

Tout aussitôt, cangeant d' ton, tout l' moud' rit.

D' vir arriver l' mort pa' l' ferniête,

Pa' c' que l's émontés sont trop p'tits.        (bis)

 

 

V'là chint ans qu'il' a fini d' 'rire.

Et chaq' jour on in parle incor ;

On lit ses pasquilles qu' j'admire ;

On conserve sin Billet d' mort  ;

A Lille et même à Valincienne,

On vot l' portrait de ch'l homme in r'nom .

Si bon chochon,

Si gai, si rond...

J'espèr' qu'eun' rue, un jour, port'ra sin nom .

Si j', devos queusir eune inseinne,

Cha s'rot, pour sûr A BRUL'-MASON

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.