sur ce blog:VILLE LENS ,LES MINES62/59:RCL se trouve les anciennes photo de lens etant enfant de lens et les photo des fosses et travail de mon pere qui etai mineur:FIER DE CETTE VILLE ET METIER DE MON PERE,toute les photo ont étaient pris sur image et DARK-NET image: j ai mis le logo RED TIGERS au quel je suis menbre pour proteger mes photos,

Share this

social

lundi 4 mars 2024

CONSEILS A UNE JEUNE FILLE QUI DOIT SE MARIER

 Quand Célestin m'a d'mandée in mariache,

Pour gouverner n'connaicant rien du tout,

J'ai pris consel d'eun' femm' du voisinache,

Qui conduijot s'n homm' comme un p'tit touton.

Cheull' boinn' gross' commère,

D'ét' consulté', bien fière,            

D'un ton résolu, Tout aussitot m’a répondu :      

« N'obli ,jamais, l.i­quette, Qu'pour nous in faire aimer,

I' faut savoir les m’ner,

Chés hommes à la baguette »

 

 

« Là, comme in tout, ch'est l' premier pas qui coûte

Sitôt mariée, à t'n homm' dis douchett'mint,

In l' cajolant : « Ah ça ! Tintin, acoute

Dins sin ménache eun' femm' doit t'nir l'argint. »

I' te l' laich'ra faire,

N'osant déjà t' déplaire,

Et, quand te l' vodras,

Pa' 1' bout du nez te l' conduiras

« N'obli ,jamais, l.i­quette, Qu'pour nous in faire aimer,

I' faut savoir les m’ner,

Chés hommes à la baguette »

 « Comme un infant qui jue avé s'n hochette,

Dès ch' moumint-là, te r'mueras ch' biau cadet,

Car, aïant l' sacil est certain, fillette,

Qu'eun' femme est reine, et s'n homme un p'tit varlet.

Comprinds bien ch' principe

1' n' peut ni feumer s' pipe,

Ni boire un canon,

Ni s' fair' raser sans t' permission.

« N'obli ,jamais, l.i­quette, Qu'pour nous in faire aimer,

I' faut savoir les m’ner,

Chés hommes à la baguette »

 

 

 « I' faudra bien, pourtant, dimanche' et fiêtes,

Sans trop d' façon, li donner d' quoi payer,

Au cabaret, eun' douzain' de canettes,

Mais, te s'ras là, toudis, pou' I' surveiller.

Sans r'douter ses r'proches,

Faudra fouiller ses poches,

Quand i' dormira,

Pour avoir l'argint qui rest'ra.

« N'obli ,jamais, l.i­quette, Qu'pour nous in faire aimer,

I' faut savoir les m’ner,

Chés hommes à la baguette »

 

 

 « Et pour tâcher qu'i' n' devienn' point volache,

Chés capons d'homme' i' sont si capricieux !

Fait-l' rhabiller par un fripier, et tâche

D' bien t'arrainger pour li donner l'air vieux.

Grâce à chés finesses

L'air vieu' et point d'espèces,

C'est l' roi des futés.

S'i' t' fait des infidélités.

« N'obli ,jamais, l.i­quette, Qu'pour nous in faire aimer,

I' faut savoir les m’ner,

Chés hommes à la baguette »

 

 

 « T'aras bien soin d'êI' Il1udIS lien r'quinquée,

Pour t'in aller. à deux, bras d' sus, bras d'sous ;

Par (les lurons n' crains point d'êt' trop r'luquée.

I' n'y-a point d' nia (le l' rinde un peu jaloux.

J'ai vu, clins lit' jeunesse,

Imployant eh' tour d'adresse,

Qu'un coeur n'a du prix,

Qu'autant qu'i' court risque d'ét' pris.

« N'obli ,jamais, l.i­quette, Qu'pour nous in faire aimer,

I' faut savoir les m’ner,

Chés hommes à la baguette »

 

 

« Et s'i' t'arrive un jour Cane algarade,

Ch'est l' vrai moumint pour juer au pus fin

Verse des larme', et, huit jours, fais l' malade,

Dépins'-li tou', in méd'cine et méd'cin.

Si te ju' bien eh' rôle,

Mêm' sans dire eun' parole,

J'offre bien d' parier,

Va, qu'i' n'os'ra pus t' contrarier.

« N'obli ,jamais, l.i­quette, Qu'pour nous in faire aimer,

I' faut savoir les m’ner,

Chés hommes à la baguette »

 

 

Pindant deux heure', infin, cheull' mach' commère.

M'a défilé sin cap'let, grain par grain,

Tout in m' dijant « Ch'est les consels d'cun' mère.

Si te les suis, te n' l'in r'pintiras point. »

J'ai dit « Soyez sûre,

Femm', que j' n'ai point l' tiét' dure. »

Et d' fait, sans ni' vanter,

De l' leçon j'ai su profiter,

Et j'ai vu, foi d' Liquette, Ou' pour nous in faire aimer.

I' faut savoir les m'ner, Chés homme', à la baguette.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Remarque : Seul un membre de ce blog est autorisé à enregistrer un commentaire.